Riskutbildning

Riskutbildningen är en obligatorisk del av körkortsutbildningen och är uppdelad i två delar:

Del 1: Riskettan
Riskettan handlar om alkohol, droger, trötthet och riskfyllda beteenden. Syftet är att ge dig större kunskap och förståelse om hur alkohol, droger och trötthet påverkar körförmågan. Målet med den första delen av riskutbildningen är att du ska inse vikten av att avstå från alkohol och droger i samband med körning och att samtidigt förstå vikten av att vara en utvilad och koncentrerad förare. Vi rapporterar in till Transportstyrelsen att
du har genomfört utbildningen.

Utbildningen längd: 3,5 timmar inkl. fikapaus

Kursdatum och erbjudanden uppdateras inom kort.

Del 2: Risktvåan
Risktvåan är halkbanekörningen och handlar om hastighet, säkerhet och körning under särskilda förhållanden.
På halkbanan får du känna på och lära dig hur bilen och hur du själv fungerar under extrema förhållanden.
Risktvåan bokas via trafikskolan och äger rum på Gillinge Halkbana, Vallentuna. Vi rapporterar in till Transport-styrelsen att du har genomfört utbildningen.
Utbildningen längd: Ca 5 timmar, inklusive resa t.o.r. till Gillinge Halkbana
Pris: 2250 kr

VILLKOR:

KURSER: Kursen ska vara betald senast 2 dagar innan kurstillfället.
                  Avbokning av KURS ska ske senast 2 dagar innan kurstillfället.
                   Vid sen avbokning debiteras hela kursavgiften.

KÖRLEKTIONER: Körlektionen ska vara betald innan körlektionen äger rum.
                                  Avbokning av KÖRLEKTION senast 13:00 dagen innan via elevportalen eller genom mail: info@vaksalatrafikskola.se.
                                  Vid senare avbokning debiteras hela beloppet för körlektionen.

Endast personer bokade på kursen får närvara. Barn får ej närvara.
Alla priser och förskottsbetalning gäller ett år från inköpsdatum.