Körlektioner

Hos Vaksala Trafikskola skräddarsyr vi din körkortsutbildning efter dina behov och förutsättningar.
Du kan boka prova-på-lektion, nivåkontroll, enstaka körlektioner, körlektionspaket med olika antal körlektioner, startpaket med olika antal körlektioner där det även ingår ett digitalt teoripaket och Riskettan samt intensivkurser, om du vill bli klar snabbare. Intensivkurserna är detsamma som startpaketen, men vi bokar in körlektionerna tätt efter önskemål.

Vår utbildningsplan för körkortsutbildningen är baserad på Transportstyrelsens kursplan och är anpassad för Uppsalas trafiksituation och filosofi för körutbildning. Den är självklart godkänd av Transportstyrelsen och uppfyller deras krav för körutbildning. Utbildningsplanen är till för dig som elev och vi använder den för att du ska kunna följa dina framsteg och hela tiden veta hur du ligger till med din utbildning.
Efter det att du blivit fått ditt körkortstillstånd och skrivit in dig som elev i vår trafikskola börjar din utbildning hos oss. Då får du alltid reda på ungefär hur många körlektioner du kommer att behöva, vilket varierar från person till person. Därefter kommer vi med jämna mellanrum utvärdera din utbildning så att du hela tiden vet hur långt du har kvar.

Körlektioner

Kom igång och kör genom att köpa ett av våra körlektionspaket. (ENDAST KÖRLEKTIONER)
Du väljer själv i vilken takt du vill köra, betalda körlektioner är giltiga ett år från inköpsdatumet.
För dig som vill ta körkort lite snabbare kan vi boka in lektionerna tätt i form av en intensivkurs.
Körlektioner kan även bokas helgtid, men är då 70 min långa istället för 80 min.

Prova-på-lektion
/Nivåkontroll

900 kr

(ENDAST NYA ELEVER)

Körlektionspaket 1

ERBJUDANDE!

Betala för 5  lekt
à 80 min, kör 6!

5900 kr

Körlektionspaket 2

10 lekt à 80 min
11 600 kr

1 körlektion

1200 kr

(Ordinarie pris)

Körlektionspaket 3

20 lekt à 80 min
22 800 kr

Våra startpaket och intensivkurser

Kom igång och kör genom att köpa ett av våra startpaket. Du väljer själv i vilken takt
du vill köra, betalda körlektionerär giltiga ett år från inköpsdatumet.

Startpaket 1

6500 kr

5 körlektioner à 80 min

Startpaket 2

12 300 kr

10 körlektioner à 80 min

Startpaket 3

17 500 kr

15 körlektioner à 80 min

Startpaket 4

23 000 kr

20 körlektioner à 80 min

VILLKOR:

KURSER: Kursen ska vara betald senast 2 dagar innan kurstillfället.
                  Avbokning av KURS ska ske senast 2 dagar innan kurstillfället.
                   Vid sen avbokning debiteras hela kursavgiften.

KÖRLEKTIONER: Körlektionen ska vara betald innan körlektionen äger rum.
                                  Avbokning av KÖRLEKTION senast 13:00 dagen innan via elevportalen eller genom mail: info@vaksalatrafikskola.se.
                                  Vid senare avbokning debiteras hela beloppet för körlektionen.

Endast personer bokade på kursen får närvara. Barn får ej närvara.
Alla priser och förskottsbetalning gäller ett år från inköpsdatum.