Om oss

Vaksala Trafikskola är en familjär trafikskola, verksam sedan 2012. Vi som jobbar här är ett sammansvetsat gäng som brinner för att utbilda nya säkra och trygga bilförare och att förverkliga drömmen om körkortet för våra elever.
Vi engagerar oss i våra elever och kvittot på vårt arbete och engagemang är när våra elever klarar uppkörningen och når i mål, med körkortet i hand. Vi anpassar körutbildningen efter varje elevs individuella förutsättningar och är stolta över att många klarar uppkörningen vid första försöket.

Trafikskolan är belägen i Fålhagen, ett stenkast ifrån Uppsala centrum och lokalerna är trivsamma, ljusa och lätta att hitta till. Buss nr 4 stannar vid hållplatsen Österängsgatan Norra, alldeles intill och trafikskolan har ett bra utgångsläge för dagens körlektion i stadstrafiken.

Med goda kollegor trivs man på jobbet!

Vårat team

SUPERTREVLIG PERSONAL

"Verkligen en jättebra trafikskola där man känner sig trygg och bekväm! Både personal och lärare är super-trevliga och anpassar sig efter hur man ligger till. Man går inte från en lektion utan att ha lärt sig något nytt och de ser de är små bristerna man inte trodde man hade. Körde med Eseyas och klarade körkortet direkt på första försöket! Tusen tack ännu en gång!”

Jennifer Högström

PEDAGOGISKA OCH PEPPANDE

”Personalen på Vaksala Trafikskola är fantastisk! Alla lär ut på ett pedagogiskt sätt vilket gör att körningen blir lättare att förstå!  Förutom en superbra utbildning ingår även ett peppande! Jag gick aldrig från en körlektion och kände mig värdelös! Tusen tack till alla er på Vaksala Trafikskola! Utan er skulle jag inte ha mitt körkort!”

Tilde Mikaelsdotter

FAMILJÄR OCH PERSONLIG

”Jag började ta körlektioner fyllda 51 år och var väldigt rädd i trafiken till en början. Lugnt och metodiskt fick jag lära mig att bli en trygg bilförare och utvecklingen skedde i mitt tempo, utan stress. Tack Eseyas för ditt tålamod och för att du hjälpt mig att förverkliga en livsdröm! Ett stort tack även till övrig personal, som gör Vaksala Trafikskola både familjär och personlig.”
Catarina Lundgren

Våra lokaler